Články

 

30.11.2008 - Iva Veselá

Tajemství štíhlých Japonek

 1823MWY.jpg

 

Dnes tu je krásný článek, o jehož téma se rozebírá dosti často. Když si vybavíte jakoukoliv Japonku, kterou jste někdy viděli, vybaví se vám tlustá dívka nebo žena? Naopak, kupodivu jsou tyto národy někdy až ultra štíhlé. Na výjimky je japonský národ opravdu hubený. Pojďme tedy trochu poodhalit jejich tajemství. První indicie je ta, že vše spočívá v jídle.

 

Postava Japonek

Už jen představa je zvláštní, protože tlustého Japonce málo kdy potkáte. Statistiky dokonce uvádějí, že pouze 3 % japonských žen se vymyká štíhlé postavě. Vlastně nejen štíhlé postavě, ale i hezké pleti a kvalitním vlasům. A v čem je zakopaný pes? Možná tušíte správně, jsou to stravovací návyky. Sice v Japonsku také existují nezdravé fast foody, ale slouží zde více méně pro cizince. Přeci jen u této populace převládají tradice a národní zvyky. Díky zdravé stravě jsou Japonci vitální, plni zdraví a energie, nezaobírají se myšlenkami špatného stravování a dietami. Je to součást jejich zvyků. A to je to, co by se Češi měli učit. Nejíst zdravě, protože je to dobré nebo abychom byli hubení, ale udělat si ze zdravého jídla náš životní styl.

 

V případě dotazů ohledně výživy a stravování kontaktujte výživového poradce!

 

Mějte krásné jídlo

Jídlo není jen o chuti, ale také o tom, jak krásně hraje barvami a jak je vnímáno na první pohled. Hrají zde roli všechny lidské smysly. Na rozdíl od českého jídla, kde jsou na velkém talíři naservírovány knedlíky polité hnědou omáčkou a kusem prorostlého masa, japonské jídlo je barevné, střídmé, jemné vůně, servírováno v malých mističkách a talířcích. Navíc se obvykle pojídá hůlkami, aby se s jídlem nespěchalo a byl vnímán požitek z celého jídelního procesu.

 

Úcta k jídlu

Jak je napsáno o několik řádků výše, vyhněte se velkým talířům a každodenním masitým jídlům, která jsou konzumována někdy ve spěchu. Na jídlo si vždy udělejte čas. Čím déle jídlo budete jíst, tím méně ho sníte. Vybírejte jídla se zeleninou, rýží a dalšími dietními potravinami. Odvykněte si omáčky, zálivky, dresingy apod. Vnímejte jídlo jako obřad a važte si každého chodu, každé porce, každého sousta a každého polknutí. Ctěte tu možnost, že nehladovíte a máte co jíst.

 

Důležitý začátek dne

Snídat, snídat, snídat. Zvykněte si na snídani. Ve všech časopisech a novinách vám je otloukáno o hlavu, že by si všichni měli zvyknout na snídani. Žádné lehké jogurty, sušenky, buchty nebo svačinky. Na to zapomeňte, jelikož vám to dodá tu špatnou formu energie v podobě tuků a jednoduchých cukrů. Víte, jak vypadá obvyklá japonská snídaně? Šálek rýže se šálkem zeleného čaje, možno doplnit o mističku polévky s tofu nebo mořskými řasami a jako zákusek malou sladkou omeletku. Představte si, jak lehce se budete cítit a přitom kolik energie tělu dodáte?

 

Potraviny číslo 1

Rýže, rybí maso, zelenina, ovoce – to jsou vaši favoriti. Rybu například grilujte a podávejte se šálkem rýže a dušenou zeleninou. K obědu jsou vhodná lehká jídla (ostatně jako každý chod má být lehký), protože většina strávníků chce po obědě spát a to je špatně. To je náznak toho, že oběd byl těžký, mastný, nevhodná sestava jídel nebo jste se přejedli. Trávicí soustava potřebuje spoustu energie na trávení a vám se chce spát, protože už nemáte energii pro sebe, pro vaše tělo. Naopak lehkým, vyváženým jídlem tělo posílíte a dodáte mu nový elán.

 

Hubnoucí kúra

Je obecně známo, že když chcete zhubnout, velmi účinné jsou rýžové diety. Například můj kamarád jedl několik týdnů rýži na všechny možné způsoby – na sladko, na slano, se zeleninou, ovocem, řasami...samá rýže. Zhubl několik kilo a byl vitální jako nikdy dříve. Japonci téměř neznají pečivo. Tam, kde by jsme všichni ostatní sáhnuli po pečivu, Japonec pojídá rýži. A v čem je rýže tak skvělá. Přečtěte si o ní v rubrice „BIO výrobky“ například o Basmati rýži. Je to jak skvělá dietní potravina, po které se nepřibírá, tak obsahuje plno vlákniny, vitamínů, snižuje rizika rakoviny a příznivě ovlivňuje zažívací procesy.

 

Kulinářské metody

Grilování, dušení, napařování – to je další cesta ke zdraví. Vyhněte se jakémukoliv smažení. Maximálně zapékání, ale bez smetanových zálivek apod. Jděte cestou k přírodě, kde ostré a silné chutě na velkém talíři vystřídá střídmost, pestrost, méně koření, ale přitom zachování barevnosti a výborné chuti kvalitních potravin. Lepší chuť dosáhnete použitím potravin v bio kvalitě. Ale jistě budou prvním krokem dodržování doporučení v celém tomto článku.


Hodnocení článku

Hodnotilo 25 čtenářů průměrem 4.36 bodů z pěti


Čtěte také:

Dalších 10 praktických tipů pro úbytek váhy 
Proč a jak urychlit metabolismus 
Ptáme se odborníka: první kroky při hubnutí 
Rychlé hubnutí 
Spřátelte se s čajem 


Diskuze

Jméno: *
Email: *
WWW:
Nadpis:
Text: *
SPAM: * Kolik je jedna mínus jedna? (slovy)


Položky označené * je nutno vyplnit.


AKCE

      FOOD LIFE

 Výživová poradna

2375Yjk.jpg

 

       ZDARMA!
+1 týden jídelníčku

 

2565NTB.jpg
  Ing. Iva Veselá
  nutriční poradce

 


+ přidat akcivíce akcí


Doporučujeme

ZDRAVÁ KUCHYNĚ

2611MDI.jpg

  Ing. Iva Veselá
  nutriční poradce


  BIOMANA

2632ZTU.jpg

Zdravý obchod  (e-shop >)

 

SALVIAPARADISE

Salvia Paradise Shop - etnobotanika - byliny, kapsle, masti, extrakty, semena a živé rostliny.

Byliny, semena a rostliny