Články

 

18.01.2009 - Iva Veselá

Studené nohy

 

Trápí vás studené nohy? Je to otrava a jste pořád zmrzlí, že? Nejste ale sami - hlavně tedy ženy a dívky, které studenými končetinami bojují nejvíce. Nekupujte si žádné prášky, většinou vám moc nepomohou. My vám poradíme, jak na ně vyzrát.

 

1. Pohyb

Dobře sami víte, že když se hýbete, studené končetiny jsou minulostí. Jestliže se vám pustí do nohou nebo rukou zima, zkuste provádět jednoduché cviky jako je kroužení, ohýbání, pohyby do stran apod. Pro prohřátí prstů u nohou se opakovaně stavte na špičky nebo opakovaně zatlačujte prsty do země.

 

2. Měňte teplotu vody

Buďte pravými otužilci. Posílíte si tak imunitní systém, prokrvíte pokožku a budete se cítit zcela svěží. Navíc si posílíte krevní oběh. Jak na to? Jednoduše - střídavě měťe teplotu vody. Chvíli teplou, chvíli studenou.

 

 

3. Šlapání zelí

Šlapání zlepšuje nejen studené nohy, ale také nespavost. Zde není co k vysvětlování. Naplňte si třeba lavor nebo vanu studenou vodou až po lýtka a přešlapujte z jedné nohy na druhou. Potom se postavte na jednu nohu, vydržte, a poté nohy vyměňte. Krevní oběh bude jak znovuzrozený a tělo bude jako topení.

 

Po koupeli nohou přijdou vhod velmi teplé ponožky. Když po koupeli prochladnete, je už pozdě. Proto nasaďte ponožky co nejdříve.


4. Masáže
Není snad třeba zdůrazňovat, že krevnímu oběhu pomohou masáže. Jestliže nechcete platit za drahé masáže, můžete si pořídit masážní pomůcky. Například míček s výstupky, který mačkáte v ruce vám pomůže masírovat ruce během dne. Večer si nohy i ruce můžete promasírovat sami doma.

 

 

5. Sauna
Sauna funguje podobně jako sprcha - nejdřív teplá, potom studená. Prokrví tělo, posílí krevní oběh a imunitu!

 

6. Žádné cigarety, žádný alkohol, omezit kávu

Holdujete těmito neřestmi? Jestliže nechcete mít stále studené končetiny, měli byste je omezit, jelikož zatěžují krevní oběh. Ovšem je-li nejhůř (např. při lyžování), občasný panáček také zahřeje.

 

7. Teplé boty

Teplé boty jsou základem pro zimní období. Pořiďte si kvalitní teplé a pohodlné boty. Vyberte si takové, abyste si do nich mohli obout i tlustou ponožku.

 

 

8. Zmrzlé nohy z venku

Jestliže přijdete ze zimy domů, nenechávejte nic náhodě a hned se zahřejte. Prohřejte se ve vaně a uvařte si čaj. Krásně tak prohřejete celé tělo. Zabalte se do županu nebo svetru, navlékněte teplé ponožky a udržute se nadále v teple.

 


Hodnocení článku

Hodnotilo 8 čtenářů průměrem 4.38 bodů z pěti


Čtěte také:

Anémie a její příznaky 
Atopický ekzém 
Cukrovka a výživa 
Cholesterol 
Osteoporóza - tichá epidemie 21. století 


Diskuze

Jméno: *
Email: *
WWW:
Nadpis:
Text: *
SPAM: * Kolik je jedna mínus jedna? (slovy)


Položky označené * je nutno vyplnit.


AKCE

      FOOD LIFE

 Výživová poradna

2375Yjk.jpg

 

       ZDARMA!
+1 týden jídelníčku

 

2565NTB.jpg
  Ing. Iva Veselá
  nutriční poradce

 


+ přidat akcivíce akcí


Doporučujeme

ZDRAVÁ KUCHYNĚ

2611MDI.jpg

  Ing. Iva Veselá
  nutriční poradce


  BIOMANA

2632ZTU.jpg

Zdravý obchod  (e-shop >)

 

SALVIAPARADISE

Salvia Paradise Shop - etnobotanika - byliny, kapsle, masti, extrakty, semena a živé rostliny.

Byliny, semena a rostliny