Články

 

07.10.2010 - Iva Veselá

Ranní cvičení - zabiják tuků

1969ODI.jpg 

 

Také se stále trápíte cvičením po práci nebo o víkendu, ale nevidíte moc velké výsledky? Chtěli byste mít ploché bříško, ale máte pořád nafouklé břicho jak balón? Zaprvé jednoznačně musíte upravit svou stravu. Po tomto kroku můžete vyzkoušet můj tip na to, jak efektivněji hubnout, nastartovat metabolismus, získat více energie a cítit se svěže, je ranní cvičení!

 

Zlepšení postavy

Hledáte-li způsob, jak se rychle „hodit“ do kondičky a spalovat snadno tuky, je to pro vás nejlepší řešení. Nelze přesně stanovit, jak dlouho a jaké cviky máte cvičit (je to samozřejmě individuální otázka), ale s jistotou lze říci, že ráno organismus je schopen spalovat kalorie nejrychleji za celý den. Cvičte tedy tak dlouho, o kolik jste schopni si přivstat nebo jak dlouho cvičit chcete. Nejprve proveďte krátký strečink celého těla, aby došlo k prohřátí svalů a nezpůsobili jste si úraz.  Při spánku, kdy je tělo v klidu, dochází ke zkracování svalů, proto je nutné se při ranním cvičení dobře rozcvičit. Pak už můžete zahájit lehké cvičení - jógu, pilates, jízdu na rotopedu, posilovací cviky, tancování nebo si jděte ven zaběhat.

 
Kdy cvičit

Jestliže zvládnete cvičit ještě před snídaní, výkon a současně spalování kalorií u někoho může být efektivnější.  Dávejte si však pozor, abyste se nedostali do stavu hypoglykémie. Pokud vám začne být nevolno, okamžitě přestaňte. Ne každý si může dovolit cvičit nalačno. Pokud vám bude špatně, vezměte si před cvičením kus ovoce nebo sladký jogurt.

 

 

V případě dotazů ohledně výživy a stravování kontaktujte výživového poradce!


 

Co po cvičení?
Po cvičení doplňte jednoduché sacharidy pro zvýšení vyčerpané krevní glukózy (stačí kus ovoce)
.  Se snídaní ovšem chvíli počkejte, protože krev je přesunuta do svalů a chvíli trvá, než se opět prokrví i žaludek. Nasnídejte se za 20-30 minut. Zatím se můžete osprchovat, připravit do práce nebo do školy a půl hodina uběhne jedna dvě (sami víte, jak to ráno rychle ubíhá:-).

 

Co ke snídani?

Ke snídani jsou vhodné potraviny bohaté na cereálie (pečivo, ovesné vločky, neslazené musli) společně s mléčnými , kozími nebo sojovými výrobky (doporučujeme je kombinovat, neboť mléčné výrobky zahleňují organismus).  K pečivu můžete jako přílohu zvolit nízkotučný tvrdý sýr, tvarůžky, tvarohový sýr nebo pomazánku nebo kousek kvalitní šunky (alespoň 90% svaloviny) společně se zeleninou. Dopřejte si třeba druhý kousek ovoce, jestliže na něj máte chuť (pokud tedy nezvolíte zeleninu). Nezapomínejte na dostatečný pitný režim, protože tekutiny také pomáhají pročisťovat tělo od odpadních látek a hubnout. Dejte přednost čisté vodě, čaji nebo obilné kávě.

 

 

Svačinka

Ke svačince si můžete připravit další kousek obloženého pečiva, mléčného výrobku nebo ovoce či zeleniny.

ZAPOMEŇTE na nějaké cereální sladkosti, kterými vás lákají v reklamě. Je to sice chutná svačinka, ale obsahuje množství jednoduchých cukrů, které vám pokazí ranní snažení. Obsahuji i vcelku vysoké množství nasycených tuků, které vám při vaší snaze zhubnout nepomohou. Vyhněte se rovněž tučným a sladkým jogurtům, které jsou mnohdy lákadlem díky jejich nízkým cenám. Velmi vhodnou variantou jsou proto zakysané výrobky, které alespoň podpoří střevní mikroflóru.

 

Čas oběda

K obědu si dopřejte především komplexní sacharidy (rýže, brambory, kuskus, pohanka,...), doplněné zeleninou a bílkovinou (kuře, krůta, králík, ryba, tofu, tvaroh...). Pozor, aby zelenina nebyla smažená nebo vařená na velkém množství másla. Dopřejte si raději zeleninu syrovou nebo vařenou v páře a zakapejte ji olivovým olejem. Jestliže chodíte do restaurací, dbejte na výběr jídel (mnohdy se v jídlech, která vypadají dietně, objevuje máslo, přebytek oleje, tučných zálivek nebo nevhodnýc ochucovadel).

Image: Filomena Scalise / FreeDigitalPhotos.net


Hodnocení článku

Hodnotilo 57 čtenářů průměrem 4.61 bodů z pěti


Čtěte také:

Cvičení s fitballem - FOTO 
Hubneme cvičením při každé příležitosti 
Hubneme s jógou 
Pevné tělo za pár minut 
Power jóga 


Diskuze

Jméno: *
Email: *
WWW:
Nadpis:
Text: *
SPAM: * Kolik je jedna mínus jedna? (slovy)


Položky označené * je nutno vyplnit.


AKCE

      FOOD LIFE

 Výživová poradna

2375Yjk.jpg

 

       ZDARMA!
+1 týden jídelníčku

 

2565NTB.jpg
  Ing. Iva Veselá
  nutriční poradce

 


+ přidat akcivíce akcí


Doporučujeme

ZDRAVÁ KUCHYNĚ

2611MDI.jpg

  Ing. Iva Veselá
  nutriční poradce


  BIOMANA

2632ZTU.jpg

Zdravý obchod  (e-shop >)

 

SALVIAPARADISE

Salvia Paradise Shop - etnobotanika - byliny, kapsle, masti, extrakty, semena a živé rostliny.

Byliny, semena a rostliny