Články

 

03.02.2010 - Iva Veselá

Pravidelné snídání až 2x snižuje riziko obezity

1552NDk.jpg

 

Snídaně je nejdůležitějším jídlem z celého dne. Toto pravidlo dodržovaly již naše babičky a s tímto pravidlem souhlasí i vědci na celém světě. Vynechání pokrmu totiž může vést k obezitě, ale vynechání snídaně zvyšuje riziko obezity prý až dvojnásobně.

 

Děti, které jí první jídlo dne, mají více energie, stabilnější hladinu glukózy v krvi. Po snídani děti snědí svačinu a pak už následuje školní oběd. Záchvaty hladu tyto děti netrpí a odpoledne nemají tendenci se přecpávat.

Naopak nesnídající děti dostanou akutní hlad před obědem, kdy sní první věc, kterou mají po ruce - sušenky, tyčinky, coca-cola apod. Tyto děti mají právě velmi vysoké sklony k obezitě.

 

Ta samá situace nastává u dospělého - před obědem dostávají velký hlad a v pekárně či bufetu si nakoupí sladké zákusky, sladké pečivo a další laskominy bohaté na cukry a tuky. Na oběd již takový hlad nemají, proto ho nesní vždy celý nebo jen málo uzobnou.

Takže celkový výsledek ve 14h mohou být 2 sladké šátečky, sušenka ke kávě a polovina oběda.

Dále už zřejmě tušíte, co následuje doma - předpadní ledničky :-)

 

 

TIP na snídani - 60 g celozrnný chléb, lučina linie, pokrájená zelenina

TIP na svačinu - 1 ks ovoce, 150 g jogurtu do 3%

TIP na oběd - tuňák se zeleninovým salátem, kuskusem, čerstvou zeleninou a olivovým olejem

TIP na svačinu - 1 ks banánu, 6 půlek vlašských ořechů

TIP na svačinu - 30 g chleba, 1 plátek krůtí šunky, 1 plátek 20-30% eidamu, zelenina

TIP na večeři - kapustové karbanátky - směs spařené měkké kapusty nakrájet na kousíčky, přidat nastouhané uzené tofu, vejce, trochu mléka, mouku na zahuštění, sůl, pepř - placičky smažíme na troše olivového oleje. Podáváme s okurkovým salátem (nakrouhaná okurka, sůl, pepř, cukr, ocet)

 

Máte problémy s nadváhou nebo obezitou?

Rádi Vás přivítáme v naší výživové poradně v Praze!


Hodnocení článku

Hodnotilo 6 čtenářů průměrem 3.67 bodů z pěti


Čtěte také:

Časté dotazy kolem mléčných výrobků 
Glykemická zátěž 
Máslo je prý zdravé - jak to tedy je? 
Máte sklony k přejídání? 
Silné kosti i pro vyšší věk 


Diskuze

Jméno: *
Email: *
WWW:
Nadpis:
Text: *
SPAM: * Kolik je jedna mínus jedna? (slovy)


Položky označené * je nutno vyplnit.


AKCE

      FOOD LIFE

 Výživová poradna

2375Yjk.jpg

 

       ZDARMA!


+ přidat akcivíce akcí


Doporučujeme


  BIOMANA

2632ZTU.jpg

Zdravý obchod  (e-shop >)

 

SALVIAPARADISE

Salvia Paradise Shop - etnobotanika - byliny, kapsle, masti, extrakty, semena a živé rostliny.

Byliny, semena a rostliny