Články

 

29.11.2008 - Iva Veselá

Tai - chi

 

Tai-či a Tai-či Čuan

Tai-či Čuan je velmi účinné bojové umění, kdežto Tai-či je o tuto bojovou složku z velké části ochuzeno. Jsou tam jisté náznaky sebeobrany, ale zdaleka ne tak účinné a propracované jako je tomu u Tai-či Čuan. Tai-či představuje hlavně filozofický (duchovní) směr, a zjednodušené cvičení pro zdraví - viz. níže.

 

Prostým překladem významu znaků, z nichž se výraz tai-či-čuan skládá, můžeme dojít k termínu "velmi velká pěst". Výstižnější je však interpretace, vycházející z termínů tai-či a čuan. Čuan znamená pěst, přeneseně bojový styl. Tai-či je označením filozofické kategorie - Velký předěl. Z tohoto pohledu lze pojem tai-či-čuan nazvat jako bojové umění využívající principů tai-či (jin a jang).

 

 

Co si vybrat?

Kdo tedy hledá kung-fu, ať jde cvičit Tai-Chi Chuan, nejlépe rodinný styl Yang.

Kdo hledá jedno z nejlepších cvičení na světě se zázračnými účinky na lidský organismus, cvičení pro zachování, obnovení mládí a životní energie, ať jde cvičit Tai-Chi, konkrétně Tai-Chi 24 forem.

 

Záchrana zdraví

Tai-či skutečně dokáže divy. Je čím dál víc doporučováno lékaři jako doplněk k rehabilitacím, dále jako vhodné cvičení pro zlepšení zdravotního stavu u škály různých onemocnění, např. srdce nebo plic, nebo dokonce i zlepšení zraku. Tai-či dokáže neuvěřitelně a relativně rychle pomoci z velikých zdravotních problémů, v sekci "Léčivá síla". Podobných případů je mnoho, u plno lidí jejich trápení být úplně zbytečné. Díky Tai-či mohou nalézt zcela nový začátek.

 

Jak se učit?

Rozhodně nedoporučuji učit se Ta-či podle videa. Video by mělo sloužit pouze jako opakování naučené látky od instruktora. Tai-či čuan se podle videa či knihy nedá učit už vůbec, je potřeba spousta cvičení ve dvojicích. Budete-li dostatečně trpěliví, vytrvalí a svědomití, můžete základy tai-či zvládnout poměrně brzy. Vše záleží na vnitřních dispozicích, předchozích pohybových a duševních aktivitách, na frekvenci a intenzitě cvičení, na učiteli, ale i na cílech, které chcete v souvislosti s tai-či dosáhnout. Je to tedy záležitost individuální.

 

Kde cvičit?

Cvičit sám doma je samozřejmě dobré, ale je třeba cvičit ve skupině, která je správně naladěna. Při individuálním cvičení se necvičí tak dobře, jako ve skupině, a to z mnoha důvodů. Tím nejhlavnějším je relativně snadné odvedení pozornosti. Aniž by člověk chtěl, najednou zjistí, že myslí na něco jiného a cvičení je jak se říká „v háji“. Ve skupině se to nestává, díky tzv. skupinové síle. Navíc bývá Tai-či skupina velmi dobrým kolektivem přátel, které já osobně vždy velmi rád vidím.

 

Zdravotní efekty

Čím dál častěji vědci docházejí k názorům, že Tai-či dokáže někdy až neuvěřitelně blahodárně působit na lidský organismus. Objevují se dokonce i odborné zprávy, které doporučuji cvičit Tai-Chi místo očkování, například proti chřipce. Tai-či má velice pozitivní vliv na zdraví. Od prevence až po léčebné působení. Počínaje bolestmi zad a hlavy přes zvýšení psychické odolnosti vůči stresu až po civilizační choroby. Vysoký krevní tlak, obezita, neplodnost, nervozita - to, a ještě mnoho dalšího můžete pozitivně ovlivňovat cvičením tai či.


Hodnocení článku

Hodnotili 4 čtenáři průměrem 4 bodů z pěti


Čtěte také:

Pevná a rovná záda 
Pevné tělo za pár minut 
Power jóga 
S jógou budete největší bojovníci 
Test na vaši postavu 


Diskuze

Tomáš
Web: http://https://sites.google.com/site/skolawushu/

skola wushu

Tai-či a Tai-či Čuan je dobry ale ja davam právo si vybrat čo se chcu učit ludia jedine čo se ja učim po pri tom je KungFu od dobreho priatela majstra.

17.10.2011 12:34
Jméno: *
Email: *
WWW:
Nadpis:
Text: *
SPAM: * Kolik je jedna mínus jedna? (slovy)


Položky označené * je nutno vyplnit.


AKCE

Výživová poradna
      Food Life

   

2565NTB.jpg 

Ponořte se do toho

          s námi!

2375Yjk.jpg

 2523Y2R.jpg

 

 

 


+ přidat akcivíce akcí


Doporučujeme